Parikkalan Valo logo valkoinen

Q&A – kysymyksiä ja vastauksia

Miksi valita Parikkalan Valo sähkönmyyjäksi

  • Arvostat kotimaisuutta : Rahat kiertämään Suomeen ja suomalaisten eduksi, eivätkä mene Ruotsiin tai muualle ulkomaille tai yritysjohdon optioihin.
  • Asiat hoituvat yhdellä yhteydenotolla, ketterästi ja nopeasti.
  • Luotettava kumppani jo 90 -vuoden ajan.

Miksi tarvitaan vahva tunnistautuminen sopimuksen tekemiseksi sähköisesti?

Kuluttajansuojalaki edellyttää tietosuojasyistä vahvaa tunnistautumista. Ennen sopimuksen tekoa tunnistaudutaan vahvasti pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Mikä on sähkönmyynti sopimus?

Sähkönmyyntisopimuksen kotiin voit tehdä haluamasi sähkönmyyntiyhtiön kanssa. Sähkönmyynnissä ei ole aluerajoituksia eli kaikki sähkönmyyjät voivat myydä sähköä valtakunnallisesti ympäri Suomen.

Mikä on Verkkopalvelusopimus – pitääkö tehdä sellainenkin?

Verkkopalvelusopimus muodostuu automaattisesti sähkönkäyttöpaikkasi jakeluverkkoyhtiön kautta muuttaessasi tehdessäsi sähkönmyyntisopimuksen. Mikäli uusit vain myyntisopimuksen, vanha verkkopalvelusopimuksesi säilyy.

Voinko perua tekemäni sopimuksen?

Vahvistuksen saapumisesta on 14 vrk:n peruutusoikeus.

Miten toimin kun haluan irtisanoa sähkönmyynti sopimuksen?

  • Sähkösopimuksen irtisanominen voi tulla ajankohtaiseksi sähkönmyyjää vaihtaessa, muuttaessasi. Näissä tapauksissa uusi, valitsemasi sähkönmyyjä hoitaa yleensä kaikki käytännön järjestelyt, kuten vanhan sopimuksen purkamisen.
  • Omistajan vaihdoksissa sekä vanhan että uuden omistajan on hyvä olla yhteydessä meihin.

Olen muuttamassa – mitä tehdä?

  • Ilmoita sopimuksen päättymisestä muuton yhteydessä vaikkapa sähköpostilla asiakaspalvelu@pavo.fi
  • Emme saa tätä tietoa suoraan postilta, joten vastuu ilmoituksesta kuuluu asiakkaalle.  ja kun saat tähän kuittauksen, niin sopimus päättyy automaattisesti tuohon ajankohtaan. Ilmoita meille samalla loppulaskun osoite.

PS. Jos sähkölaskusi on tullut sähköisellä laskutustavalla, niin saat myös loppulaskun näin. Maksumuistutukset tulevat aina paperisena, joten loppulaskun osoitetta pyydetään tästä syystä.

Kuinka usein Kesto Valo sopimuksen hinnat muuttuvat?

  • Sähkömarkkinoiden hinta kehitys vaikuttaa hankintakustannuksiin ja tätä kautta suoraan myyntihintaan. Tyypillisesti hinta muuttuu ennen talvea ja keväällä. Hinnanmuutos perustuu sähkönmyyntiehtojen kohtaan 8.3.

Toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen hintoja voidaan muuttaa kuukauden (1) ilmoitusajalla ja asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus kahden (2) viikon irtisanomisajalla.

Miksi tehdä Spot Valoon sähkönostoja etukäteen?

Talvikuukausina kun kulutus on suurin, ja riskit siihen että nähdään korkeita hintoja ovat suuremmat. Yhdessä nämä kaksi asiaa voivat nostaa hinnan korkealla. Ostamalla sähköä etukäteen, sinun ei tarvitse vaihtaa sopimusta hallitaksesi hintariskiä.

 

viiva
Parikkalan Valo logo valkoinen
Ota yhteyttä
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram